کلینیک تخصصی دندانپزشکی دیجیتال “دکتر علیرضا رضایی” مفتخر است به عنوان اولین دندانپزشکی دیجیتال در رشت درمان‌های نوین دندانپزشکی را به‌صورت دیجیتال در محیطی آرام، بهداشتی و مدرن همراه با کادری مجرب و متخصص و با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا ارائه کند.  تاکید ما در این کلینیک بر ارائه بهترین خدمات دندانپزشکی است. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید درباره کلینیک ما بیشتر بدانید و با برخی از امکانات و خدمات این مرکز آشنا شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

علم دیجیتال در دندانپزشکی

علم دیجیتال در دندانپزشکی حدودا از سال 2008 و با دستگاه‌هایی بنام CAD (که اسکنرهایی برای اسکن داخل دهان بیمار بود) مطرح شد.درست است که در ابتدا ساخت این دستگاه‌ها به منظور تولید روکش‌های دندانی، Inlay ،Onlayها بود اما سرعت پروسه‌ی ساخت آنها گاهی به بیش از 4 ساعت طول می کشید.با پیشرفت تکنولوژی، پروسه‌های اسکن از داخل دهان (قالبگیری دیجیتال) و پیشرفت نرم افزارهای مربوطه و ساخت میلینگ ماشین‌های پیشرفته، این زمان را به حداقل رساند. به طوری که زمان طراحی و ساخت یک روکش 10 دقیقه بود.

از چه زمانی در کلینیک دکتر علیرضا رضایی دستگاه‌های دیجیتال آغاز به کار کرد؟

پیش از این تمامی دندانپزشکان طرح درمان روکش‌های دندانی خود را به وسیله قالبگیری از دندان‌های بیمار که کار ملال‌آوری برای بیمار بود، انجام می‌دادند.این روند مشکلاتی از قبیل گپ موجود مابین دندان و روکش، تغییر رنگ لثه به دلیل فلز زیر مواد سرامیک (روکش PFM ) و گیر مواد غذایی مابین دندان طبیعی و روکش و در پی آن بیماری لثه در آن ناحیه را داشت.با آمدن دستگاههای Cad/Cam در سال 2010 در دندانپزشکی دکتر علیرضا رضایی این پروسه ها حذف و به صورت یک جلسه‌ای با اسکن داخل دهان و ساخت فوری روکش در همان جلسه شروع شد. به همین دلیل می‌توان از کلینیک دکتر علیرضا رضایی به عنوان اولین دندانپزشکی دیجیتال در رشت نام برده می‌شود.
در ابتدا با ساخت روکش‌های سرامیکی و بعد ساخت لمینیت‌ها ،آنله‌ها و حتی بریج‌های فول سرامیک شروع شد. و در ادامه در سال 2012 با داشتن دستگاه Inlab mcxl سیرونا توانایی ساخت روکش‌ها و بریج‌های زیرکونیا در کلینیک دکتر علیرضا رضایی امکان پذیر شد.رفته رفته راه‌های ارتباطی با لابراتوارهای خارج از کلینیک بسته و کارها به صورت خودکفا و کاملا به صورت دیجیتال در مطب انجام می‌شد.اما راه دیجیتال راهی دراز و دنباله دار بود و به این دستگاه‌ها ختم نمی‌شد.
با آمدن دستگاه‌های CAM-X5 سیرونا، Imes Icore 350i (که قادر به تراش متریال‌های فلزی بود) پروسه‌های دندانپزشکی سیر تکاملی خود را در حیطه‌ی پروتز کامل کرد.ساخت متریال‌ها قوی‌تر و وسعت کارهای دیجیتال وسیع‌تر از گذشته شد.وسعت نرم‌افزارها و دستگاه‌ها سال‌به‌سال بیشتر می‌شد به طوری که در همه‌ی زمینه‌های دندانپزشکی همه‌گیر شد.از جمله ساخت پروتزهای فول ،ارتودنسی،زیبایی‌های دندان و مهم‌تر از همه ایمپلنت‌گذاری!

اولین و مجهزترین دندانپزشکی دیجیتال در ایران

آشنایی این مجموعه به عنوان اولین دندانپزشکی دیجیتال در رشت با درمان ایمپلنت توسط سرجیکال‌گاید، در سال 2012 با گذراندن دوره‌های دانشگاه NYU نیویورک آغاز و در سال 2014 طراحی و ساخت سرجیکال‌گاید (راهنمای جراحی) در کلینیک دکتر علیرضا رضایی انجام شد. در حالی که در ایران جراحی ایمپلنت به وسیله سرجیکال گاید فقط در حد صحبت کردن بود.زمانی‌که تمامی دندانپزشکان تنها راهنمای جراحیشان، داشتن یک عکس CBCT بود، در کلینیک دکتر علیرضا رضایی با استفاده از نرم افزارهای 3D ،استخوان فرد را ،حتی به صورت 3D چه در نرم‌افزار و چه به صورت واقعی در دست داشت و وسعت کار خود را به جایی رساند که لقب اولین و مجهزترین دندانپزشکی دیجیتال در ایران را به خود گرفت.
ناگفته نماند که چندین پروژه تحقیقاتی جهت آزمایش درستی و دقت پروسه‌های دیجیتال با روش‌های کاملا نوین در کلینیک دکتر علیرضا رضایی انجام شده است.چنانکه بعضی از متد، پترن (الگو) در ایمپلنتولوژی دنیا می باشد.
همچنین با ساخت قطعات ایمپلنت که به عنوان یک پترن ثبت گردیده‌است، پیشگام در دیجیتال نه تنها در ایران بلکه در حوزه‌ی جهانی می باشد.
کلینیک تخصصی دندانپزشکی دیجیتال “دکتر علیرضا رضایی “ تنها مرکزی است که می‌تواند تمام پروسه‌های درمان (صفر تا صد) را بدون وابستگی به لابراتوارهای خارج از کلینیک انجام دهد . همچنین قادر است برای افرادی با بی دندانی‌های کامل، پروسه‌ی گذاشتن ایمپلنت و تحویل پروتزهای دندانی را تنها در یک جلسه انجام دهد.

امکانات ویژه کلینیک تخصصی دندانپزشکی دیجیتال “دکتر علیرضا رضایی “

اولین دندانپزشکی دیجیتال در رشت از امکانات ویژه‌ای برخوردار است که می‌تواند شامل حال تمام بیمارانی باشد که برای درمان‌هایی از جمله ایمپلنت دندانی(کاشت ایمپلنت)، ارتودنسی، لمینیت‌های دندانی و سایر پروتزهای دندانی (روکش،بریج،آنله،اینله) مراجعه می‌کنند. این امکانات به صورت دیجیتال به کمک نرم‌افزارها می‌باشد که با حداکثر دقت و زیبایی طراحی می‌گردند.
این روزها به صورت جدی از دیجیتال در ایران صحبت می‌شود ، در حالی که کلینیک دکتر علیرضا رضایی روی سرعت و دقت خود در این پروسه کار می‌کند نه پروسه‌های اولیه کار!
برای مشاهده امکانات این مجموعه به صفحه گالری مراجعه کنید.